Keresőoptimalizálás. Hogyan?

Rengeteg weboldal létezik, amiről vagy soha nem fogunk tudomást szerezni vagy csak kitartó lapozgatás után fogjuk megtalálni a keresőkben.
Hiába készül el a terméket vagy a szolgáltatást bemutató weboldal sok érdekes információval és a legújabb, trendi webdizájnnal, ha nem látogatja senki.

A keresőoptimalizálás a módja annak, hogy az érdeklődők megtalálják a weboldaladat.

 

Sikeres keresőoptimalizálás

 

A Google egy látványos (angol nyelvű) weboldalon mutatja be nagyvonalakban, hogyan működik a Google kereső.

A Wikipédia is részletesen foglalkozik a keresőoptimalizálás témájával.

Általánosságban elmondható, hogy az interneten rengeteg információt találhatunk - akár magyar nyelven is - a keresőoptimalizálásról. Sok cég, blog, fórum foglalkozik a témával, kitartó olvasással sok ismeretre lehet szert tenni.

Kétségtelen, hogy nagyon sok tényező befolyásolja, hogy az oldalad hogyan szerepel a keresőkben:

  • a doméned nevének illeszkedése a termékhez vagy szolgáltatáshoz
  • a weboldalad szerverének beállításai, átirányítások
  • a weblapod HTML kódjának szerkezete és tagolása, a HTML kód bizonyos részei, mint a HTML title, HTML meta adatok, HTML címsor
  • van-e holnaptérképe az oldaladnak
  • regisztráltad-e az oldalad a Google Webmester Eszközökben
  • belső- és külső linkek, linképítési stratégia, az aloldalak mennyisége és minősége
  • van-e az oldaladon olyan tartalmi elem, amit a keresők nem vagy csak nehezen tudnak indexelni, mint pl.a flash vagy képként megjelenített szöveg
  • mennyi negatív tényezőt gyűjt össze az oldala, például szerepel-e többször ugyanaz a tartalom az oldaladon, esetleg átvettél-e máshonnan szöveget egy az egyben vagy vannak-e olyat linkjeid, amik a semmibe mutatnak. (A negatív hatásokról a Rossz keresőotimalizálás című cikkünkben olvashatsz.)

Ezekről mind külön cikket lehetne írni, de mi most csak a legfontosabbról szeretnénk beszélni:

A weboldalad tartalma.

  1. Legyen a weboldalad tartalma eredeti, friss és érdekes!

    Fókuszálj arra, hogy olyan oldalt építs, amely elnyeri az ügyfeleid tetszését.

    • Írj olyan szöveget, ami érdekes, amire felkapják a fejüket.

    • Fogalmazz egyszerűen, mellőzd a szakzsargont, hogy a látogatóid minél könnyebben megértsék, amit mondani szeretnél.

    • A saját szavaidat használd, mintha beszélnél velük, a keresők büntetik a máshonnan származó tartalmat.

    • A keresők a frissen készült tartalmat többre értékelik, mint a régebbi, akár már elavult információkat: minél öregebb a tartalom, annál kisebb a hatása rangsorra. Állíts be magadnak emlékeztetőt az oldalad frissítésére!

    Ha több olyan új és érdekes tartalmat hozol létre, ami felkelti az ügyfeleid kíváncsiságát, a keresők is annál többet járnak majd vissza az oldaladra, több cikkedet is indexelik, aminek pozitív hatása lesz a rangsorra.

  2. Építsd weboldalad tartalmát a kulcsszavak köré, de ne görcsölj rajtuk!

    Mielőtt nekilátsz a weboldalad szövegét megírni, fontos, hogy megtervezd mik a szövegedben a leglényegesebb elemek, azaz mik a témádban a kulcsszavak. Ezek azok, amiket te is beírsz a keresőbe, amikor keresel valamit az interneten.

    • A keresők mindig a legpontosabb egyezést keresik azzal, amit az érdeklődők beírnak, ezért gondolkodj az ő fejükkel, hogy vajon mit írnának be.

    • Használd ugyanazon kulcsszó különböző variációit, ha tudod, mert ezeket különbözőnek értékeli a kereső. A mi esetünkben pl. a "weboldalkészítés", "weboldal készítés" és "weboldal készítése" is különböző dolgok.

    • Használj olyan kulcsszóelemző alkalmazásokat, mint pl. a Google AdWords, hogy megtudd, hogy milyen kulcsszavakra keresnek leginkább az emberek és hogy mekkora a verseny egy adott kulcsszóra.

    • Szórd szét a kulcsszavakat a szövegben, hogy a szöveg természetes maradjon, hogy az olvasóknak élvezzék azt, de semmiképp se erőlködj a kulcsszavak bepaszírozásán olyan helyekre, ahol értelmetlenné teszik a szöveget. A kulcsszóhalmozást a keresők büntetik!

Ha mindezt megteszed, jó esélyed van arra, hogy felkelted mások érdeklődését és weboldalad híre és hivatkozása megjelenik

  • látogatóid weboldalán vagy blogján
  • üzleti partnereid honlapján
  • szakmai blogokon és fórumokban
  • és a közösségi médiában.

Ennél nagyobb kincs pedig nincs, mert ez a legegyszerűbb és legtermészetesebb módja, hogy a rangsor elejére kerülj az oldaladdal! Ezt a sikert semmilyen más módszerrel vagy technikai trükkel nem tudod elérni!

Ha követed ezeket az egyszerű irányelveket, a rangsorban a jobb helyezés magától jön majd.

 

vissza a főoldalra