Rossz keresőoptimalizálás

Felkapott a téma, és mint ilyenkor mindig, a hozzáértő szakemberek mellett rengeteg téves információ, jóindulatú szakbarbár vagy rosszindulatú, gyors sikert ígérő nyerészkedő kering körülötte okozva ezzel néha hatalmas kárt a gyanútlan, az optimalizálás alapvető ismereteivel nem rendelkező weboldal tulajdonosoknak.

A keresők ugyanis büntetik, ha megtévesztik őket, így akár a tudatlanság, akár a keresők szándékos félrevezetése oda vezethet, hogy a weblapod jobb esetben csak hátrébb csúszik a rangsorban, rosszabb esetben teljesen eltűnik. Egyes esetekben hosszútávon még visszadolgozható az okozott kár, de bizonyos esetekben a büntetés visszavonhatatlanul összefonódik a domén nevével és a hosszú évek alatt felépített márkaneved egy szempillantás alatt semmivé lehet.

 

 

Ha nemcsak hobbi weboldalad van, hanem az internetről vársz ügyfeleket, belőlük keresed a pénzed, semmiképp ne fogj neki egyedül a keresőoptimalizálásnak!

Az interneten rengeteg anyag található a keresőoptimalizálás témájában. Egy új weboldal esetén a SEO még egyszer annyi időt elvisz, mint maga a weboldal elkészítése. A Keresőoptimalizálás. Hogyan? című cikkünkben azt boncolgatjuk, hogy érdemes-e rengeteg idő és energiabefektetéssel neked csinálnod ezt és hogy mi a legfontosabb, ha nem tudunk róla lebeszélni és mégis egyedül vágsz bele.

Most azt foglaljuk össze, hogy mik a kockázatok, amiket saját magad elkerülhetsz, mire ügyelj, milyen negatív hatások érhetik az oldaladat.

  1. A keresők nagyon szeretni fognak, ha más weboldalakról is elérhető a te oldalad, hiszen ez azt jelenti, hogy a másik oldal olvasói vagy szerkesztői szerint is értékes a tartalom, amit létrehoztál, olyan, mintha a te oldaladra szavaznának egy másik, hasonló témában dolgozó oldal helyett.
    Ezért soha ne tegyél olyat, ami ezzel szembemegy. Ne hozd oldaladat kapcsolatba olyan oldallal, amelyik

    • rossz hírű, alacsony rangú
    • más nyelvű, mint a tiéd
    • témáját tekintve egyáltalán nem áll közel a tiédhez.

    A keresők ezt trükközésnek értékelik, meg is büntetik.

  2. A weboldalad tartalmát tekinte vigyáznod kell, hogy

    • ne fordulhasson elő, hogy ugyanaz a tartalom több URL címen is megtalálható (duplikált tartalom)
    • ne erőlködj a kulcsszavak esetlen elhelyzésén a szövegedben (kulcsszóhalmozás)
    • ne vegyél át egy az egyben szöveget mások oldaláról (plágium).
  3. Ne cserélj linkeket! Az oda-vissza linkelés nem hoz eredményt. Sőt, ha a barátodnak autószalonja van, te pedig kozmetikus vagy, még árt is!

  4. Ne legyen olyan link az oldaladon, ami a semmibe mutat!

A fent említett dolgok csak a legalapvetőbb kockázatok. A Google keresője több, mint 200 tényezőt vesz figyelembe a rangsoroláskor. Ezek a tényezők és rangsorolási algoritmusok nemcsak hogy titkosak, de változnak is, amit csak az ezzel foglalkozó szakemberek tudnak igazán követni. Ha bizonytalanok vagyunk, mi is segítséget kérünk partnereinktől, nem érdemes kockáztatni: egy weboldal eltűnése a keresőből a belénk vetett bizalmat szertefoszlatná, ügyfelünknek pedig kárt okozna.

Ne feledd, a jó helyezés titka a hosszútávú stratégia. A keresők kedvének keresése helyett a friss és értékes tartalomra kell koncentrálni, az magától meghozza a jó eredményt.